Business & Café

Az ember a Business & Café mögött - interjú Tóth Patrik társalapítóval

19 aug 2016

"Gondolkodj nagyban, kezdj kicsiben, és soha, de soha ne állj meg!" - Műhelytitkok múltról, jelenről, és jövőről.

13724862_1184992168188220_3933931062297116653_o.jpg

1, Miért indítottad el az oldalt?

Még jóval a magazin előtt, 19 évesen egy akkori barátommal meg akartuk váltani a világot - vagy legalább is egy szegmensét. Nagyon fiatalon, és nagyon tapasztalatlanul estünk bele a vállalkozói élet dzsungelébe, és kijelenthetem utólag, hogy számtalan orbitális hibát is vétettünk.

Egy nemzetközi közösségi portált indítottunk speciálisan vadászoknak, ami a csúcsán 33 országban volt jelen, és napi szinten 3-4 nyelven kommunikáltunk, aminek a menedzselése is az én kezemben összpontosult.

Mivel a csapat egy része idő előtt feladta, valamint a megfelelő energia sem "sűrűsödött össze", a még dolgozókra olyan teher hárult, ami miatt ellehetetlenült a projekt, így ezt el kellett engedni.

Ezután főleg a rendezvények világába vetettem magam, ahol a kis létszámútól fokozatosan a több ezer fős rendezvényekig lettem szervező, illetve a civil szférában is szerepeket vállaltam.

A vállalkozói életben szerzett tapasztalataimat akartam átadni, ami olyan jól sikerült, hogy már a kezdetek kezdetén nem csak az index, de még a HVG - és egyébként sok más portál - is átvette az írásaimat.

Ekkor hívtam segítségül gyerekkori barátomat, Battay Mátét, aki hál istennek ezen az úton is elkísért, és aki nélkül biztosan nem tudnám sikerre vinni a küldetésemet.

2, Szerinted mivel gazdagítja az emberek életét az oldal?

20160602_150931.jpg

Minden nap inspiráló, elgondolkodtató, vagy üzleti gondolatokat osztok meg, emellett rengeteg cikket is írtam, illetve írok.

Talán kevesen tudják, de hozzám köthetőek a facebookon, illetve az instagramon található képi tartalmak.

Érdekelnek a startupok, az önfejlesztés, a tárgyalástechnikák, és joghallgatóként természetesen a vállalkozói élet jogi oldala. Ezeket a komplex, összetett tanulságokat könnyen fogyasztható témákként igyekszem csokorba fogni, amire jól láthatóan növekvő igény mutatkozik.

Kiemelném még a kiszámíthatóságot. Immáron két éve ott vagyunk több százezer ember hétköznapjaiban.

3, Mennyire innovatív a 'hétfői motivátor'?

23.jpg

A fenti képen látható, milyen jellegű képi tartalmakkal dolgozom. 

Nem találtam fel a spanyol viaszt, de az biztos, hogy egy népszerű terméket gondoltam újra.

A legtöbben ezt már át is vették, ez jól látható, amit viszont nem látok másoknál az az, hogy én többségében saját gondolatokkal töltöm meg.

Tisztelem Henry Fordot, de mindenhol csak őt idézik, vagy Steve Jobsot, holott szerintem Magyarországon magyar mentalitással, és magyar példákkal is kéne dolgozni.

4, Mire vagy a legbüszkébb?

pat_tot_collage.jpg

Inkább hálás vagyok, mint büszke.

Elképesztően hálás vagyok az olvasóknak, hogy Magyarország legaktívabb üzleti blogközösségévé tettek minket, és a Létezésnek a rengeteg lehetőségért.

Én egy Tisza menti kis városban nőttem fel, Tiszakécskén, amit mindig a szívemben őrzök, és amikor tudom, látogatom. Innen nézve még inkább nehéz volt ezt a fejlődést elhinni.

Ma olyan emberekkel dolgozom együtt, illetve bukkantak fel az életemben, akikre azelőtt álmomban sem mertem volna gondolni, mert csak a TV-ben láttam őket.

Rengeteget köszönhetek nekik, akik közül kiemelném Geszti Pétert, Hovány Mártont, Gerendai Károlyt, Farkas Rolit a Punnany Massifból, Klapka Gyuri bácsit, Kulcsár Edinát - aki számomra az egyik legsikeresebb szépségkirálynő- , Kenéz Krisztiánt, és Végvári Tibit, aki mindig tud újat mondani a médiáról.

És persze a partereink közül az Illy kávét - aminél tényleg nem ittam még jobbat, vagy a Zwackot, Moet, a BMW Budapest Motorsos srácokat, és még megannyi nevet, kapcsolatot, amit már lehetetlen lenne felsorolni.

Azt is tudom, hogy köszönettel tartozom a stábnak, ami körbevesz. Battay Máténak, Góra Daninak, Kelemen Heninek és a külső íróinknak egyaránt.

5, Szerinted miért érdemes követni az oldalt?

20160707_173653.jpg

Mert informatív és szórakoztató egyszerre.

Aktuális, izgalmas kérdéseket feszegetünk, vagy olyan technikákról, tudásokról számolunk be, amelyek saját megtapasztaláson alapulnak.

Más oldalról pedig nagyon komplexek vagyunk. Minden nap megjelenik valamilyen témájú cikk, ezen felül egy ütős gondolat a facebookon, egy héten legalább 3-4x pedig az instagramon is önálló tartalomként.

A videó iparba is betörni készülünk, ennek előjeleként már több élményvideót is forgattunk luxus, illetve sportautókkal.

Ezen felül jelen vagyunk inspiráló, vagy csak simán menő zenei lejátszási listákkal a Spotifyn is, amire nem igazán van példa más ilyen témájú oldalaknál.

moremoremore.png

facebook_icon02.png Business & Café - Facebookon is. Köszönjük kedvelésed!

www.facebook.com/businessandcafe

süti beállítások módosítása