Azt nem mondom, hogy okosabb nálad, de az lehet, hogy jobban vezet. Hölgyeim és Uraim, a színpadon az új E-osztály!
Ahogy az eddigi autótesztjeinkben is olvashattátok, ezúttal is egy szubjektív, de őszinte véleménycikk következik. Köszönjük a Hovány_Csoportnak az autót, akik lehetővé tették a tesztet. Szívünk szerint vissza sem adtuk volna!
1. Még mielőtt nekikezdenénk
Komoly elvárásokkal indultunk el, hogy kipróbáljuk mit is tud ez a járgány - a Mercedes márka 2016-os nagy dobása. Olvastunk róla már a megjelenése előtt, voltunk a kecskeméti szalonban a modell bemutatóján, és egyszer csak elérkezett a nagy nap: aláírtuk a papírokat, felmartuk a forgalmit, és irány a hétvégi teszt helyszíne, Tata! De ne is szaladjunk ennyire előre!
2. Külcsín/Formák
Az első benyomás az E osztály külsejével kapcsolatban számunkra a meglepettség volt. Ugyanis a többi testvéréhez képest meglepően szolid. Persze az a réteg akit ezzel a szedánnal céloznak nem szereti a feltűnősködést. Kifinomult ízlésű, kényelmet és biztonságot kereső vevők - megfontolt milliomosok.
A tetsztpéldány AMG line külső kivitelű volt, ezért a csillag nem a motorháztetőn kapott helyet, hanem egy nagy sportos embléma trónolt a pajzsrács közepén. Igaz, hogy fiatal, fiatalos ízlésű volt a csapat, de minket egyértelműen megvett az AMG line a külsejével.
Az autó a korábbi generációkhoz képest hosszabb és szélesebb is lett (közel 5 méter!), de ettől még vérbeli Mercedes-Benz szedán. Érdekes tapasztalat volt, ahogy az emberek utánafordultak. Nem olyan bizalmaskodó megkívánással, mint egy sportkocsi után, inkább tisztelték, mint bámulták. Egy biztos, visszafogottsága ellenére figyelmet követel magának.
3. Belbecs: avagy tágas terek és egy halk dízel
Ahogy elindultunk a kecskeméti Hovány szalonból Tatára, az autópályán tűnt fel mennyire hamar otthon tudom érezni magam ebben az autóban. Az ember körülnéz a nappa borítású volán mögül (lényeges pont, ide még visszatérünk) szeme végigsiklik a faberakáson, a jellegzetesen mercis kerek szellőzőkön, az óriási LCD kijelzőn, és a bőrborítású műszerfalon, kényelmesen elhelyezkedik a vezetőülésnek kategorizált fotelban, rálép a gázra, és mélységes elégedettséggel gondol arra, mennyire király is az élet, ha jobban meggondoljuk a dolgot.
A Mercedes márka hivatalos kommunikációja szerint minden idők legdigitálisabb járműve az új E osztály. Ráadásul mindezt az elegancia jegyében, disztingváltan, kényelmünket szolgáló módon kapjuk. Csak amolyan Mercedes-módra. Abban egészen biztosan igaza van a gyári kommünikének, hogy a rengeteg kütyüt, segédet, és egyéb elektronikus megoldást nagyon szépen elbújtatták a belső dizájnelemek közé.
Vissza is tértünk a kormányhoz, amelynek küllőin érintésérzékeny gombokkal irányíthatunk majdnem minden létező funkciót, nagyjából úgy, mintha csak telefonon pötyögnénk. Ennek megvan az a kényelme, hogy nem kell levenned a kezed - balesetmegelőzésből jeles - és még nagyon kényelmes is.
Röviden tehát a mercinél az új digitális időknek megfelelő gépet építettek.
Egy blogposztban az ember nem lelkendezhet sok ezer karakteren keresztül anélkül, hogy olvasói türelmét ne kockáztatná ezért csak röviden összefoglalnám milyen örömökre számíthat egy büszke E tulajdonos:
- Comand Online rendszer
- Digitális rádió
- Sötétített hővédő üvegezés
- Ülésfűtés
- Parkoló csomag 360°-os kamerával - parkoló asszisztens
- Üléskomfort csomag
- Burmester térhatású hangrendszer
- Keyless-go csomag (Kulcsnélküli nyitás, indítás)
- Nyíltpórusú Barna kőrisfa díszítőelemek
- Artico műbőr
- 64 színű led hangulatvilágítás
- kormányküllőkben érintésérzékeny gombok, le sem kell venned a kezed a kormányról és mindent irányíthatsz
- Drive Pilot távolságtartó rendszer tartja a követési távolságot, a sávot, fékez, gyorsít, csinál mindent, kanyarodik, parkol, távolról is irányítható, ha szűk helyre kell beállnod
- Agility Control futómű szelektív lengéscsillapító rendszerrelés ültetéssel
-
Elektromos panoráma tolótető, üveg kivitel
Extrák ilyen mértékű tengerén szelni a kilométereket nem is annyira gépjármű vezetés, mint inkább wellness program. A Burmester hifi simogatja a dobhártyád, az ülés masszírozza a hátad, az autó ha akarod majdnem teljesen robotpilótára kapcsolható, és ráadásul minden dekor a legutolsó szőnyegrojtig tökéletesre van fejlesztve.
A gépházról se feledkezzünk meg, a 220d-t négyhengeres 1950 köbcentis motorral szerelik, ami ha nem is sportosan, de magabiztosan mozgatja a másfél tonna (1,6 t) tömegű gépet. A 0-100-ig versenyszámba 7,3 szekundumos eredménnyel nevezi magát, legnagyobb sebessége 240 km/h.
4. Kellem, jellem: milyen autó is igazából az E osztály?
Röviden összefoglalva: egy tökéletes üzleti limuzin. Nagy, tiszteletet parancsoló, valóban intelligens, ha kell a forgalomban is hasít. Minden megvan benne, ami a megcélzott vásárlóközönségnek kell.
E-osztály teszt galéria
A Mercedes Intelligens mesterműként jellemezte az új E-osztályt. Őszintén mondom ha akarnék sem tudnék ellentmondani, valóban az.