Business & Café

Mennyi idő kell hozzá, hogy jobban vezesd a céged? 1 perc!

25 nov 2016

Az 'egy perces menedzsment' technika mindenkinek hasznára válhat ha emberekkel foglalkozik, döntési pozícióban van, vagy csak szeretne felkészülni, a pillanatra, amikor mindez elérhetővé válik. 3 pontban szedtük össze a lényeget - természetesen 1 percben!

dsc_0138.jpg

1. Célok = 1 perc

Ahhoz, hogy mindenki megértse mi a pontos feladata, és azt a tőle telhető legnagyobb igyekezettel hajtsa végre, célokra van szükség. Olyan célokra, amiket legfeljebb 1 percben el lehet mondani, de ennél is rövidebb idő alatt lehet azonosulni velük. 

Ha karakterlimitet kellene megszabnunk hozzá, 250 a maximum (szóközökkel!). Nagyon fontos szempont még, hogy a menedzsernek és a csapattagoknak közösen kell megfogalmazniuk ezt a célt. Sokkal könnyebb ugyanis valamit a sajátunknak érezni, aminek a megalkotásában magunk is részt vettünk.

Összefoglalva: rövid, azonnal befogadható, közösen megfogalmazott célokra lesz szükség!

2. Dicséret = 1 perc

A menedzsereknek két szélsőséges típusa létezik:

  • Aki egyáltalán nem foglalkozik az embereivel, ha tehetné ostorral verné őket a nagyobb teljesítmény elérése érdekében. 
  • És aki egyfolytában azzal van elfoglalva, hogy pátyolgassa a munkatársakat, természetesen az eredmény rovására.

Természetesen a helyes megoldás itt is az arany középút megtalálása lesz. Az igazán jó menedzsernek egyensúlyt kell találnia a teljesítmény és a motiválás között.

Ezt fogjuk tenni 1 egész percben!

A lényeg:

  • folyamatos pozitív megerősítések kellenek, ez óriásit dob az önértékelésen - és a hatékonyságon is
  • csak valós céges eredményeket dicsérjünk, a 'de jó lett az új frizurád' nem tartozik ebbe a körbe
  • egyből azután kell, hogy érkezzen a pozitív megerősítés, hogy létrejött a dicsérendő eredmény

3. Megrovás = 1 perc 

Persze az élet nem csak móka és kacagás. Időnként beüt a mennykő, ilyenkor pedig a jó menedzser az elégedetlenségének is hangot ad. Talán mondanom sem kellene: 1 percben!

  • fontos felhívnunk a beosztottaink figyelmét, ha hibáztak, hiszen ebből tanulnak majd a legtöbbet
  • hasznos még, ha a menedzser a saját véleményét, érzéseit is beleszövi a megrovásba - őt személyesen például hogyan érinti az adott hiba
  • szem előtt kell tartani azt is, hogy a megrovás nem mehet át személyeskedésbe - attól még, hogy valaki elbaltázott valamit, még egy értékes ember a csapatunkban

Kövess minket a közösségi médiában is!

ending_fb_2.png

ending_insta_2.png

ending_yt_2.png

(A cikket Kenneth H. Blanchard és Spencer Johnson: The 1 Minute Manager című könyve inspirálta)

süti beállítások módosítása