Az 'egy perces menedzsment' technika mindenkinek hasznára válhat ha emberekkel foglalkozik, döntési pozícióban van, vagy csak szeretne felkészülni, a pillanatra, amikor mindez elérhetővé válik. 3 pontban szedtük össze a lényeget - természetesen 1 percben!
1. Célok = 1 perc
Ahhoz, hogy mindenki megértse mi a pontos feladata, és azt a tőle telhető legnagyobb igyekezettel hajtsa végre, célokra van szükség. Olyan célokra, amiket legfeljebb 1 percben el lehet mondani, de ennél is rövidebb idő alatt lehet azonosulni velük.
Ha karakterlimitet kellene megszabnunk hozzá, 250 a maximum (szóközökkel!). Nagyon fontos szempont még, hogy a menedzsernek és a csapattagoknak közösen kell megfogalmazniuk ezt a célt. Sokkal könnyebb ugyanis valamit a sajátunknak érezni, aminek a megalkotásában magunk is részt vettünk.
Összefoglalva: rövid, azonnal befogadható, közösen megfogalmazott célokra lesz szükség!
2. Dicséret = 1 perc
A menedzsereknek két szélsőséges típusa létezik:
- Aki egyáltalán nem foglalkozik az embereivel, ha tehetné ostorral verné őket a nagyobb teljesítmény elérése érdekében.
- És aki egyfolytában azzal van elfoglalva, hogy pátyolgassa a munkatársakat, természetesen az eredmény rovására.
Természetesen a helyes megoldás itt is az arany középút megtalálása lesz. Az igazán jó menedzsernek egyensúlyt kell találnia a teljesítmény és a motiválás között.
Ezt fogjuk tenni 1 egész percben!
A lényeg:
- folyamatos pozitív megerősítések kellenek, ez óriásit dob az önértékelésen - és a hatékonyságon is
- csak valós céges eredményeket dicsérjünk, a 'de jó lett az új frizurád' nem tartozik ebbe a körbe
- egyből azután kell, hogy érkezzen a pozitív megerősítés, hogy létrejött a dicsérendő eredmény
3. Megrovás = 1 perc
Persze az élet nem csak móka és kacagás. Időnként beüt a mennykő, ilyenkor pedig a jó menedzser az elégedetlenségének is hangot ad. Talán mondanom sem kellene: 1 percben!
- fontos felhívnunk a beosztottaink figyelmét, ha hibáztak, hiszen ebből tanulnak majd a legtöbbet
- hasznos még, ha a menedzser a saját véleményét, érzéseit is beleszövi a megrovásba - őt személyesen például hogyan érinti az adott hiba
- szem előtt kell tartani azt is, hogy a megrovás nem mehet át személyeskedésbe - attól még, hogy valaki elbaltázott valamit, még egy értékes ember a csapatunkban
(A cikket Kenneth H. Blanchard és Spencer Johnson: The 1 Minute Manager című könyve inspirálta)