Business & Café

9 tipp, amivel 2017-ben is uralhatod a közösségi médiát!

10 jan 2017

Kétségtelen, hogy meghatározza az életünket a mobilok és közösségi média világa. Hatással vannak a munkánkra, az életünkre, a szabadidőnkre: tudd meg, mire kell odafigyelned, és felkészülnöd jövőre. Ismerd meg a 9 legújabb közösségi marketingtrendet, és a hatásukat a cégedre és rád 2017-ben.

3-inbound-marketing-statistics-every-ceo-will-love.jpg

1. Live streaming video

2004-ben a Youtube még szenzációnak számított, hiszen egyedüli elérhető tartalomszolgáltatóként volt jelen. Alig telt el 12 év és a mindenki zsebében ott lapuló mobiltelefonok vették át az irányítást: már nemcsak az előre felvett, és szerkesztett videókat látjuk, hanem a nyers valóságot is, és lehetőség nyílik – akár – az élő pillanatok megélésére is.

Amikor megosztjuk a történeteinket (privát és üzleti oldalt is), élőben közvetítünk eseményeket, oktatást, az semmi más, mint egy újabb csatorna, ami alkalmas arra, hogy hassunk a közönségre, és bizalmat építsünk a valódi, szűretlen tartalom megosztásával.

2. Chatbotok megváltoztatják a beszélgetéseinket

A mesterséges intelligencia korszakában minden arról szól, hogyan építsük be az emberi tudást a gépekbe. Az egyik ilyen, előremutató applikáció a Facebooké, mely hatalmas népszerűségre tett szert, és hihetetlen lehetőségeket biztosít a marketingeseknek. A Facebook Messengeren belüli automatikus chatbotok rugalmasak (képesek automatizálni a feladatokat), és segítséget tudnak nyújtanak az adatok lekérésében.

Az emberek mindig gyors, és már készen lévő válaszokat keresnek a kommentjeikre, kérdéseikre. A chatbotok pontosan arra lesznek tervezve, hogy képesek legyenek válaszolni a legtöbb vevő által feltett kérdésre emberi beavatkozás nélkül. Ez a megoldás segít majd abban, hogy szorosabb kapcsolatot tartsunk a vevővel, és a potenciális célcsoporttal anélkül, hogy túl sok költség merüljön fel a személyzet miatt. Ez nem a jövő, ma már a legnagyobb cégek elkezdték használni a chatrobotokat.

3. Lejáró közösségi tartalmak

Az online figyelem felkeltésére és megtartására mindig hatalmas volt a verseny a bevezetett brandek, és a hozzáértő, de kisebb büdzsével rendelkező marketingesek között, hiszen minden vállalkozás legnagyobb kihívása kitűnni a tömegből, és elnyerni a figyelmet, miközben látszik, hogy az eddig használt és bevált marketingtaktikák már nem fognak úgy működni, mint eddig.

A Snapchat úgy döntött, taktikát vált, és olyan tartalmakat készítenek, amik – idővel – elvesznek: a látogatók tisztában vannak azzal, hogy (24 órára) limitálva van az idejük a tartalmak megtekintésre, mielőtt azok eltűnnek. A taktikát az Instagram is lemásolta a saját platformjára, így az eltűnő (bizonyos ideig elérhető) tartalmak mára a közösségi média részévé váltak.

4. A közösségi média konszolidálása

Előbb vagy utóbb minden fejlődő ágazat centralizálódik, ez történik a közösségi médiával is. A Facebook megvette a WhatsAppot, az Instagramot és az Oculus Riftet, a Twitter fizet a Periscope-nak, a Microsoft pedig nemrég szerezte meg 27 milliárd dollárért a LinkedInt. Nem szabad azt hinni, hogy a dolgok változatlanok maradnak. Muszáj folyamatosan követni az átrendeződéseket, a piaci szerepeket, és megújítani a taktikát ha a versenyben szeretnénk maradni, mert a kisebb – közösségi – startupoknak küzdeniük kell majd, hogy áttörjék a gátakat.

5.  Az organikus közösségi forgalom egyre nehezebb lesz

A figyelem felkeltésénél, és fenntartásánál nincs fontosabb az online világban. Ezt eddig el lehetett érni a lájkokkal a Facebookon és követőkkel a Twitteren: nem kellett se könyörögni, se fizetni érte, de ez éppen most változik. A Facebook, az Instagram és a többiek sem időrendi sorrendben teszik ki az idővonalra a frissítéseket, és amíg nem húztuk elő a hitelkártyát – szinte –, láthatatlanná tesznek: egy ideje a közösségi médiára is úgy kell tekinteni, mint egy fizetős hirdetési felületre.

Itt az ideje, hogy elkezdj új csatornát kialakítani, és nem csak a közösségi médiába fektetni minden energiád és pénzed.

social-media-trends-1200x800.jpg

6. Az automatizáció lesz a legmainstreamebb

Egy papírral, egy tollal és egy dolgozókkal teli szobával nem lesz hatékony a termelésed. Az olyan alkalmazások, mint a Marketo, a Hubspot, MiniCRM vagy bármelyik másik automatikus marketingszoftver és -felület, elengedhetetlen eszközök, és nagy segítség a marketingeseknek, főleg azért, mert egyre okosabbak, intuitívabbak és egyre olcsóbbak.

7. A megszemélyesítés lesz előnyben

Míg az eszközök, programok egyre okosabbak, az emberek egyre ellenállóbbak az általános tartalmakkal kapcsolatban: ezért a személyes és releváns tartalmak és a hirdetések válnak fontossá.

A Facebook úgy célozza a hirdetéseket, hogy tudja, merre járt a felhasználó az elmúlt időben az interneten, milyen oldalakat nézett meg, így a kampányok kiválasztásának taktikája az érdeklődési területe lesz. Azokat a releváns tartalmakat mutatja meg, aminek a legnagyobb a keresési rátája.

A digitális marketing automatizációja eszközöket és adatokat is biztosít ahhoz, hogy a jó tartalmat juttassunk el, jó időben, a jó közönséghez.

8. A közösségi média megbízható gazdaságban üzletté alakul

Ha hibáztál, vagy panasz érkezett a cégedre, eddig zárt ajtók mögött történt a kezelése: telefonon, levélben, e-mailben. A közösségi csatornák azonban kiteregetik a szennyest.

Az Uber értékeli az utast és a sofőrt is. A Facebookon értékelni lehet a szállodát, az éttermet. Az átláthatóság lesz az új üzleti paradigma.

9. A mesterséges intelligencia és a robotok felemelkedése

Az elmúlt évtizedekben átéltük a számítógép, az internet és a közösségi csatornák, a mobiltelefonok térhódítását, fejlődését: ezek az új technológiák megváltoztatták a szórakozást, az üzletet és az egész életünket.

A mobilok és a számítógépek több milliárd embert tettek publikálóvá. Mindannyian videókat és szelfiket készítünk, minden órában milliárdnyi írásunk jelenik meg, aminek az eredménye egy óriási tartalomhalmaz.

Ahogy az adatok mennyisége exponenciálisan nő, a zűrzavar megszüntetése szükségünk van mesterséges intelligenciára, gépekre és erős processzorokra: ilyeneket használ a Goggle és a Facebook is. A mesterséges intelligencia használata ma már mindennapos: például egy ismerős bejelölése, tartalmak ajánlása Facebookon. A LinkdIn ez alapján párosítja össze a kínált munkát a jelöltekkel, a Pinterest pedig robotokat használ a képfelismeréshez és a személyre szabott keresésekhez.

A 2017-es év is rengeteg lehetőséget rejteget, tarts velünk és kezd velük az új évet. Ismerd meg a legújabb üzleti és marketingtrendeket a IV. Magyar Marketing Fesztiválon, 2017. január 26-án.

Kövess minket a közösségi médiában is!

ending_fb_2.png

ending_insta_2.png

ending_yt_2.png

(Képek: innen és innen)
süti beállítások módosítása