Business & Café

Hogyan adj el bárkinek, bármit? A profi értékesítők 5 trükkje

21 már 2017

Értékesíteni valamit nem egyszerű feladat, a legtöbben idegenkednek is tőle. A tudásra viszont mindenki vágyik. Lássuk min múlik, hogy a markunkba csapnak-e, vagy sem!

pmuio.jpg

 1. Testbeszéd

A nonverbális kommunikáció az egyik legmeggyőzőbb elem hiszen nem, vagy csak nagyon nehezen irányítható. Ha valakinek magabiztosságot sugároz a testbeszéde, azt a legtöbb esetben megbízható embernek fogják tartani, jellemtől függetlenül. Helyes testtartással, önbizalommal, pozitív kisugárzással és mosollyal gyakorlatilag máris nyert ügyünk van.

2. A nagy nyitány

Kell egy erős nyitás, valami amivel felkelted a figyelmet, valamilyen meghökkentő, megnyerő, érzelmet kiváltó momentum. A legjobban bevált recept a kérdés. A kérdezéssel ugyanis máris átvetted a kormányt, egy beszélgetést mindig az irányít aki kérdez. Nem véletlenül kezdődik az összes televíziós vásárlási műsor is egy kérdéssel: „Önnek is elege van már abból, hogy?”

3. Hass az érzelmekre

Képekkel, egy lelkes beszámolóval, élmények ígéretével el tudod kápráztatni leendő vevődet és máris gazdára talált az a termék vagy szolgáltatás. De ha mégsem, jöhet az adu ász, vagyis az előnyök kihangsúlyozása, a 'miért lesz neki jó ez az egész?' kérdéskör boncolgatása.

4. Egyediség

Tedd egyedivé a terméked, valamiben különböznie kell a versenytárs tucatáruitól. Mi az az előny amit te nyújtasz a konkurenciádhoz képest? Miért vagy te jobb, különb, előkelőbb, vagy magasabb presztízsű választás?

5. Építs a referenciáidra

Nekünk is nagy lecke volt annak idején megtanulni, hogy az embereket majdnem az eredményeidnél is jobban érdeklik a referenciáid. Több ilyen tárgyalásunk is volt már:

- Sok ezer ember nézi naponta az oldalt? Nagyszerű, nagyszerű – de kikkel dolgoztatok már együtt?

- Például a Mercedes E-osztállyal csináltunk egy kampányt nem olyan régen.
- Mercedes?! Ez igen, nem is tudtam, hogy ilyen jók vagytok.

A referenciákról tehát soha ne feledkezz meg!

Kövess minket a közösségi médiában is!

ending_fb_2.png

ending_insta_2.png

ending_yt_2.png

Inspiráció: Brian Tracy The Psychology of selling

 

süti beállítások módosítása