Business & Café

”Esettanulmány” – Mennyi idő és mennyibe kerül elküldeni egy papírszámlát és egy online számlát?

16 okt 2017

Azt állítom, hogy évente több munkanapot és sok tízezer forintot tudsz megspórolni, ha online számlázási rendszert használsz. Nem hiszed? Utánajártam, és mutatom mi az igazság!tumblr_n4ri6qyml41subce7o1_r1_1280.jpg

Egyre több mindennel foglalkozunk. Szépen lassan a netes kereskedelemben is megvetjük a lábunkat, az ügynökség is egyre több számlát állít ki, céget is alapítunk, gondoltam lassan itt az ideje megtanulnom rendesen számlázni, online eszköz segítségével. Persze van egy naiv bája, amikor az ember eljátszogat a kézi számlatömbbel (plázában 590 Ft) és a pecséttel (csináltattam, mert "gyors" és különben is milyen menő már 4450 Ft). Az ember fizesse meg, ami a császáré, de vajon mit is fizetek meg ilyenkor, és egyáltalán muszáj? Utánajártam, mondom is!

1. Kézi számlatömb

Mindenki régi ismerőse. Ha tanácsot kérünk, ez ugrik be minden tapasztalt embernek, akik minden bizonnyal tényleg tapasztaltak, de a tudásuk számlázás tekintetében lehet nem a legfrissebb. Hogy állítok ki én egy számlát, mire van szükségem, és mennyibe kerül nekem?

$ Számlatömb: 590 Ft (50 lapos: 11,8 Ft/számla)

Az ára még aránylag oké, de most jönnek az ördögi részletek!

  • Szigorú számadású bizonylat: el kell menni érte, igazolnod kell magad
  • Ha elveszíted bünti (számlalaponként 500.000 Ft max!!!)
  • Minden esetben kézzel kell kitölteni (ronda, nem menő)
  • Meg kell őrizni 8!! évig, mert ellenőrizhetik

$$ Pecsét: 4450 Ft

  • Egyetlen funkciója, hogy ne kelljen kézzel kitöltögetni minden számlát. Egész jó játékszer, de kicsit drágállom.

$$$ Posta: 700 Ft/levél !!!

És a legkeményebb részét a végére hagytam. A számok magukért beszélnek. Ha az ember szeretné, hogy biztonsággal és relatíve gyorsan odaérjenek a levelei, akkor ennyi az ára (bélyeg, ajánlott, tértivevény, és elsőbbségi), nincs mese.

$$$$ Idő: megfizethetetlen

Arról természetesen említést sem téve, hogy kitöltesz mindent, elmész a postára, feladod a leveleidet, számlát kérsz a számlák elküldéséről, és irány vissza az irodába (vagy valamelyik munkatársad tölti ezzel az értékes idejét, nincs jelentősége).

Oké, a kézi számlatömb gonosz, ördögtől való, a maga idejében nyilván a legjobb megoldás volt, de a kor meghaladta. Minek is mennék lóval az autópályán? Ide nekem a megoldást, de rögvest!

2. Kis útkeresés

Természetesen felmerül a kérdés, hogy ha nem ez, akkor az, de mi is az? Még mindig két út áll előttünk. Az egyik a számlázószoftver. Jó megoldás! Telepíted, használod, az előnye, hogy offline, a hátránya, hogy rugalmatlan. Mindaddig jó, amíg nem változik meg bármi. Mivel a jogszabályi környezet naponta változik, ezért frissíteni kell a szoftvereket, a netről(?) szóval ami offline, az nem is annyira offline.

Ráadásul az a veszélye is megvan, hogy ha nem figyelsz a megfelelő frissítésekre és elcseszel valamit, akkor hiába hajózol modern idők gyors szelein, ugyanúgy megütöd a bokád. A számlázó szoftverek nem túlzottan drágák, komoly árverseny van a piacon, ami lenyomta az árakat. Bruttó 1900 forinttól már árulnak számlázó szoftvert, felső határ pedig természetesen a csillagos ég. Megmondom őszintén, én nem találtam meg, hogy számlázó szoftverrel hogyan tudnék elektronikus számlát készíteni, pedig kerestem, kutattam és telefonáltam is sok helyre.

A másik út az online számlázó rendszerek használata. Ez nyilvánvalóan feltételezi, hogy csak akkor tudsz majd számlázni, amikor van internet hozzáférésed, de mivel én például internetes vállalkozó vagyok, ha nincs internetem, megáll a biznisz, úgyhogy kézenfekvő megoldásnak tűnik. Megtaláltuk az utunkat, induljunk el az online irányba!

3. Online számlázás

Na, az első dolog, amit rögtön az elején meg kell érteni, hogy az online számla és az elektronikus számla egyáltalán nem ugyanaz. Tudom elég bonyolult, de mondok még ennél is izgalmasabbat: a pdf, amit emailben küldesz, az igazából papírszámlának minősül. Ebben a cikkben már elkezdtem foglalkozni a témával, nézd meg, szerintem segít. Megvan? Remek, akkor már mehetünk is tovább!

Az online számlázásban az a jó, hogy ezek a rendszerek ahhoz hasonlóan gondolkodnak, ahogyan én szocializálódtam. A Számlázz.hu, amit mi használunk egy felhő alapú szolgáltatás. Fogod magad regisztrálsz, bejelentkezel, előfizetsz és csinálod. Mennyibe kerül? Egy olyan szolgáltatás, amiben minden benne van, nem kerül többe mint két számla feladás, havi 1075 forint + 6 forint elektronikus számlánként nem megfizethetetlen.

Arról nem is beszélve, hogy időben 30 perc helyett maximum 3 percre rövidül egy számla kiállítása!

Maradt még kérdésed? Akkor kérdezz tőlünk bátran, vagy a Számlázz.hu csapattól, nagyon segítőkészek!

Érdekel, hogy milyen számlázási trükkök vannak még a tarsolyomban? Találkozzunk a sorozatunk következő részében!

Kövess minket a közösségi médiában is!

Egy kattintás most milliókat érhet!

ending_fb_2.png

ending_insta_2.png

ending_yt_2.png

süti beállítások módosítása