Business & Café

Művészet és eladhatóság? - Egy sikeres alkotás ismérvei

31 jan 2016

A művészet, mint fogalom mindenki számára mást jelent. A művészet kreatív kifejezőereje másképp hat mind az alkotóra, mind a befogadóra. Ahhoz, hogy a befogadó értelmezni és felismerni tudja, fontos néhány szempontot figyelembe venni.

kep_inspiracio_1.jpg

Az emberi intellektus kifejezésének lehetőségét művészeti eszközök segítségével ősidők óta használják az emberek. Ez segít minket kultúránk és identitásunk meghatározásában.  Ha kezdőként éppen egy alkotáson vagy kollekción dolgozunk,  mindig  igyekszünk pozicionálni a tevékenységünket.

A saját belső világunk és a környezetünk impulzusai által reprezentált művészeti alkotásaink a kibontakozás és a kiteljesedés után egy következő lépcsőfokra léphetnek. A következő lépcsőfok az eladás gondolata az, hogy „termékünk” profitképessé váljon.

Megannyi kiadványt olvashatunk a vállalkozás indításáról, és a jó üzleti terv készítésről, azonban számos esetben a vállalkozás indítása után jön a buktató, mivel néhány kérdésre nem kerestük meg a választ, vagy inkább  túl egyszerűnek tűnt ahhoz, hogy egyáltalán foglalkozzunk vele.

1. Az út

Pontosan meg kell határoznunk az irányunkat és attitűdünket. Vajon mi lehet az az üzenet, amit közvetíteni szeretnénk a potenciális fogyasztónk felé? Valóban közvetíteni tudja az alkotásunk vagy adott esetben a márkánk üzenetét? Célszerű megkeresni a környezetünkben lévő véleményvezéreket vagy bizalmasainkat és megkérdezni a benyomásaikat az alkotásunkról. A végén persze mi döntjük el, hogy mennyire adunk a véleményekre, ugyanakkor a rejtett hibánkat így időben fel is fedezhetjük.

2. Stílus

Gyakran eshetünk abba a hibába, hogy nem bízva saját alkotóerőnkben, mások sikeres alkotásait kezdjük lemásolni a sajátunkba illesztve. Mivel hosszútávú profitorientáltságra törekszünk, az eredetiségünk és egyediségünk által emelkedjünk ki a piaci környezetben. Gyűjtsünk inspirációkat más alkotóktól, de úgy, hogy a mi alkotásunk mégis könnyen azonosítható legyen és állandó stílusjegyeket tartalmazzon.

kep_inspiracio.jpg

3. Összhang

Munkáinkra legyen jellemző az összhang! Pontosan tudnunk kell, hogy mi az, amit adni szeretnénk és milyen formában közvetítjük azt. A művészeti alkotásokra, de a divat kollekciókra kifejezetten jellemző a folytonosság. Hogyan tudunk egy-egy gondolatot kibontakoztatni, meg kell-e újulnunk szezonról szezonra, vagy más időintervallumot is szabhatunk a különböző szubjektív művészeti korszakainknak? Ha ad hoc jelleggel alkotunk az is egy sajátos összhangot közvetít, mivel ránk éppen az jellemző.

+1.

Végül érdemes előre gondolkodni, és feltenni magunknak azt a kérdést, hogy az eladás helye mennyire lesz egyensúlyban az általunk kínált termékkel? Az eladáshelyi arculat illeszkedjen a termékünk attitűdjéhez.

A gondosan kialakított és felépített összhang és annak harmóniája a fogyasztóban jó érzéseket kelt. Így a tökéletes összkép alapja lehet a későbbi marketingstratégiáinknak is.

A termékünk része lesz az úgy nevezett „love-branding” stratégiánknak. Ez alatt azt értjük, hogy tudatosan megpróbálunk hatni a fogyasztóink érzékelésére és olyan célzott üzeneteket küldünk nekik, ami által szeretni fogják a márkánkat, jelen esetben az alkotói tevékenységünket és akárhányszor rágondolnak, valamely pozitív képhez fogják társítani azt.

moremoremore.png

facebook_icon02.png Business & Café - Facebookon is. Köszönjük kedvelésed!

www.facebook.com/businessandcafe

mirjam_200.jpgSzakács Mirjam
Az alapszakos diplomám a KJF kommunikáció és médiatudomány Pr, Marketing szakirányán szereztem. A főiskola mellett a ModArt művészeti és divatiskolába jártam. Jelenleg nemzetközi tanulmányok mestrerszakos hallgató vagyok, és párhuzamosan a Budapesti Metropolitan Főiskola divat és luxusmárka menedzsment szakán tanulok.

süti beállítások módosítása