Business & Café

Sportos luxus 4 főre? Mercedes-Benz CLA 45 AMG (2017)

24 máj 2017

A legendás AMG. Minden Mercedesek legsportosabbja, a versenyzés, a vagányság esszenciája. Egy hétig száguldottunk, a legújabb '17-es faceliftes CLA-val. Pont olyan menő, mint amilyennek tűnik!

dsc_0768.jpg

A Hovány csoportnak köszönhetően megfordult már néhány merci a kezünk között. Volt itt már C-osztály, és az ősszel az új E-osztály is. Kényelem, megbízhatóság, teljesítmény, innováció, talán még egy adag luxus is, de ha őszinte akarok lenni, egy valami hiányzott mindegyikből: a sportosság.

Éppen ezért örültünk annyira a CLA 45-ös érkezésének. Itt aztán nincs hiány sportosságban. Elvégre mégiscsak AMG, még ha a legkisebbről is van szó. Fogtuk magunkat, elmartuk az autót, és kerestünk egy gyönyörű helyet, ahol izgalmas fényképeket tudunk készíteni róla. Ezúttal a mezőtúri Hercegasszony Birtokra esett a választás. Tökéletes forgatási (és pihenési) helyszín, az ott átélt kalandokkal a héten külön cikkben is jelentkezünk.

Lássuk a részleteket!

1. Na de mi ez az AMG?

dsc_0717.jpg

Imádjuk a márkát. A formáit, a belső kialakítást, a kényelmet, a legutolsó szőnyegrojtból is áradó presztízs érzését. A downsizeing korában viszont minden egyes lóerőt meg kell becsülni. Pontosabban szólva talán nem is igazán a lóerőkről van itt szó, hanem arról az érzésről, hogy az autóról, amit vezetünk tudjuk, hogy - a szó legnemesebb értelmében véve - egy vadállat.

Az AMG (betűszó: a két alapító vezetékevéből Hans Werner Aufrecht, Erhard Melcher és Aufrecht szülővárosából Großaspach áll össze) egy önálló tuningcég volt, amit a Merci bekebelezett és azóta saját leányaként építteti át menőbbnél menőbbre a szériamodelleket.

Ez a prémium minőség tulajdonképpen az autó minden részletét áthatotta, úgyhogy nem is húzom tovább az időt: színpadon a CLA 45 AMG!

2. Amit türelmetlenül vártunk

Erről a típusról azt kell tudni, hogy egy 4 hengeres, kétezres, benzines motorral szerelték. Kétezres motor egy versenyautóban? Igen! Ugyanis ez a világ legerősebb ilyen motorja, 381 lóerő a teljesítménye, és 4,1 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/óra sebességre. Nos ennek kiderítésével kapcsolatban sokat oknyomoztunk, sikerült!

Még egy érdekesség, az AMG gyárban minden motort kézzel szerelnek össze, és a mesterek el is helyezik névjegyüket művükön. Éppen ezért tudtunk hálatelt szívvel gondolni Ivan Gulovra, aki összeszerelte nekünk ezt a fantasztikus játékszert. Kösz Ivan! 

dsc_1031.jpg

Persze az ember tarthatna is egy ekkora teljesítményű autótól, de a 4Matic kivitelezés, vagyis a mercis négykerék meghajtás elképesztően stabilan fogja az autót. Ehhez társul még a biztonság és a vagánykodás tökéletes elegyeként az AMG Sportfutómű és a differenciálzár az első tengelyen.

Mindehhez jön még néhány AMG-s meglepetés, mint például a speciális kipufogócsomag, amitől a kis kupé úgy hörög és ropog váltáskor, hogy az minden autós szívű ember számára maga a gyönyörűség.

Sietünk elcsípni a reggeli fényeket!Mercedes-Benz - Hovány Csoport

Közzétette: Business & Café – 2017. május 12.

3. Drámai belépő

Ott tartunk tehát a történetben, hogy van egy autó ami hihetetlenül megy. Ami viszont még jobb, hogy ezzel még nincs vége!

A CLA most érkezett el abba a korba amikor a mercis modellek megkapják az első faceliftet. Én nem voltam eddig különösebben CLA párti, de ez most tényleg nagyon jól sikerült.

dsc_0682.jpg

A spéci AMG Aerodynamik csomagnak köszönhetően az autó nagyon morcos külsejű lett. A fekete műanyag elemek nekem így első hallásra nem tűnnének jó ötletnek, de el kell ismernem, működik. A szpojlerek, a tükrök, a kipufogó dizájnolása mind-mind a vagánykodás ígéretét hordozza. Különösen ezen a 'polar ezüst' színen, amit mi teszteltünk.

Amit én még nagyon szerettem benne, azok a keret nélküli ajtók, és a panoráma tolótető voltak, sokat dobtak a hangulaton.

dsc_0912.jpg
A belső tér is abba az irányba tereli az elménket, hogy ha negyvennel megyünk a reggeli forgalomban az Andrássy úton (csináltuk) akkor is úgy érezze magát, mintha a pályán száguldozna. Minden a sportosság érzését hivatott segíteni, a különleges Performance kormánykeréktől kezdve, a piros biztonsági öveken át, a műszerfal piros cérnával varrt felületein keresztül a belső tér amibient fényeiig, amiből még a fejtámlákba is jutott (természetesen mi pirosra állítottuk).

4. Jó-jó, de milyen vezetni?

cla45_business_and_cafe_patrik_mate_1500_sm.jpg

Az a jó ebben az autóban, hogy végre valóban értelmet nyer a motor agilitásfokozat kapcsolója. Komfortban egész barátságosan el lehet autózgatni vele, sport és sport+ fokozatban erősödik a durvulás, míg meg nem érkezünk a race fokozatba, ahol aztán megindul az ereszd el a hajam.

Itt hívnám fel a kedves olvasóim figyelmét az AMG Driver's csomagra, amiről egészen addig nem tudtam, hogy mire jó, amíg egy szép tavaszi délutánon nem helyeztem rá 45-ös méretű cipőmet a gázpedálra és próbáltuk ki, hogy az autó leszabályoz-e 250 km/óra felett? Nos elég nagy élmény volt amikor kiderült, nem teszi, köszönhetően az imént említett extrának. Hát el lehet költeni ennél hasznosabban 760 730 forintot? 

Ami még nagyon vagány kütyü és nagyon szerettük, az a kipufogó hang hangoló gomb volt. Ennek a funkciónak az a varázsa, hogy az autó minden körülmények között megpróbálja a lehető legsportosabb hangokat előcsiholni a műértő közönség számára. Nem tudom, hogy csinálja, de működik!

A modell hátrányként szokták említeni, hogy nem lehet kilátni belőle, nos ebben tényleg van valami, de ki vesz azért versenyautót, hogy jól kilásson belőle?! Ki lehet azért látni, de a munka nagy részét megcsinálják az okos extrák, amik most következnek.

5. Egy okos sportoló

dsc_0903.jpg

Meglepően sok tesztben szidják az üléseket, én például nagyon szerettem őket, van benne ülésfűtés, 4 fokozatú gerinctámasz, memóriás üléshelyzet beállítás. Kimondottan kényelmes. 

Az autóban egy Harman Kardon hifi segítségével lehet a motorhang helyett más muzsikát is élvezni, egymillió beállítás, hibátlan hangzás. Egy furcsaság volt, hogy a mély hang élvezeténél tényleg ideális körülményeket kell teremteni. Csak semmi kólásüveg az oldalzsebben, vagy csomagtartó lemezhez hozzáérő bőröndök. Bizony volt, hogy a 4-es főút mellett állva vakartuk a fejünket - vajon mit kellene odébb tenni? Valódi primadonna. Ha megkapja a figyelmet, a hangzás páratlan.

Az autó természetesen megkapta a mercis okosságokat is, így többek között egy holttér figyelő rendszert (ez most egy kicsit talán túl érzékenyre sikerült, néha összezavarták szegényt az útmenti bokrok), aktív fékasszisztenst, és a kedvencemet, a radaros távolságtartó rendszert. Ez aztán már sugallja a jövő önvezető rendszereit. Az ember beállítja a tempomatot és kész. Az autó fékez, gyorsít, mindent csinál helyettünk. Nagyon kellemes és nyugtató ellentét a verseny mód után.

+1 Utolsó kitérő, ha megkívántad a gépet

Azt gondolom az első AMG teszt elég meggyőző eredménnyel zárult, annyira, hogy komolyan elkezdtem tervezgetni a tesztautó megvásárlását. Egyetlen problémám van vele, hogy ez az autó nem a belvárosba való. Túl sok padka, túl sok hülye, túl sok stressz. Viszont a teszt alatt is olyan sokan kívántak rá, és kérdezgették az árát, hogy kitaláltunk valamit:

A Hovány Csoport és a Business & Café jóvoltából most itt egy vissza nem térő lehetőség! Az általunk is tesztelt és szignált sportkocsit, most 15% kedvezménnyel viheted el, ha ránk hivatkozol!

Nézd meg a teljes galériát!

Kövess minket a közösségi médiában is!

Egy kattintás most milliókat érhet!

ending_fb_2.png

ending_insta_2.png

ending_yt_2.png

 

süti beállítások módosítása